Wednesday, October 19, 2011

biodata saya

assalamualaikum. aish kenapa entah. sejak akhir2 ni, asyik teringat pasal zaman kanak2, zaman sekolah. yang terbaru muncul kat kepala hotak ialah....

my biodata (common)

NAME : noor hidayah
AGE : ** years old
CLASS : * merah
ADDRESS : no bb* kampung bla2, entah tak ingat. tunggu aku tanya mak aku dulu tau.
nanti aku tulis lain
HOBBY : bermain badminton
AMBITION : doctor
FAVOURITE FOOD AND DRINK : masakan mak dan yang halal
SPEECH (?) : semoga kita akan jadi sahabat sampai bila2. janji tau! good luck.
PHONE NUMBER : 012******* (tapi ni nombor ayah aku tau, aku mana ada handphone)

pernah tak, masa dekat sekolah dulu, kawan2 bagi buku comel2 dan dia pun buat muka comel sambil hulur buku tu kat kalian. then she/he said, 'nahh. tolong buat biodata, cantik2 tau.'
dan sampai la satu tahap tu, biodata aku paling tak lawa. aku tulis dengan pen satu warna ja. hahah! almaklumla, penat dah buat banyak sangat biodata. habiskan dakwat pen aku boleh la. huhu. ish kejam betul aku dulu2.

haha. sekolah rendah la selalunya yang rajin sangat buat biodata ni. aku ni tak mampu la nak pakai buku comel segala. tau apa aku buat? aku sebat buku latihan yang kosong, dannn.. 'nahh isi biodata dalam buku tu. make sure satu kelas tulis tau.' haha aku tipu. entah aku pun tak ingat aku ada terlibat atau tak dalam menyebar buku2 comel macam kawan2 aku suka buat.

yang tak tahan tu, dah kalau tak handal berbahasa inggeris, tak payah la gigih sangat. SPEECH?? haha. hang tau dak maksud speech tu apa ceq? ucapan panjang lebar tau! dah tu hang tulis, 'good luck'. speech la sangat. ==' sungguh tak comel waktu aku kecik2 dulu.

tapi sekarang dah besar ni, tak terlibat dah dengan kegiatan2 tersebut. sekarang tak main la biodata2. kenal through fb, twitter ja sekarang. kannn. budak umur setahun pun dah ada fb kannn. nak pelik hape!

bila terkenang balik zaman sekolah, terasa nak patah balik. tapi bila memikiokan apa yang berlaku, ahh cukuplah. teruskan hidup. tak payah nak ulang2. live your life. make it as happy as you can. :) chioww.

*nak tengok tengok*

buku cantik2 macam ni selalunya untuk orang yang mampu ja. kononnya ada la semangat sikit nak tulis biodata cantik2 ye dak? :P

cuba hulur buku ni. suruh buat biodata. haha. tau sendiri laaa hasilnya.


part sign yang tercanggih tu yang tak boleh blah. serius sama macam biodata aku masa dulu2
pfftttt.

No comments: