Wednesday, September 14, 2011

hasil blogwalking

seronok sebenarnya bila blogwalking ni. macam2 jenis orang kita boleh jumpa. macam2 kerenah, macam2 cerita, macam2 aznil (eh) and macam2 lagi lah. semenjak 4 menjak ni, rajin pulak duk baca blog orang. sory abang kakak yg terlibat. i mmg suka baca blog u ols. bukan niat nk stalk or what so ever. tapi nak mengisi masa lapang. sbb saya duduk di rumah sepenuh masa. menunggu panggilan universiti dan masih dalam proses memohon untuk masuk u. saya xmau follow sbb malu, blog saya x ada apa2 melainkan cerita hidup saya sahaja. nanti bila blog saya dah cantik, saya follow. hahah!

meh aku nk bentangkan hasil blogwalking. kadang2 tu bukan baca sgt pun, usha gambar ja. :P

numberr 1 : cantiknya blog mereka kalau nak banding dengan blog aku.
numberr 2 : indahnya percintaan mereka. aku rs mcm tu sbb aku xdak boyafren. ><
numberr 3 : bergembiranya mereka dapat fly mcm rama2 dan stay oversea lama2. aku?
numberr 4 : x sayang mulutnya mereka kerana entri blog asik2 nk mengata orang.
numberr 5 : cantik, hensem dan maturednya mereka tp aku masih macam budak2 x cukup umur.

aku x tipu tapi mmg semua blog yang aku singgah, semuanya lawa2. segak2. cer tgk blog aku. apa ada? ada aku ja. haha! masalahnya di sini ialah, aku x pernah rasa nak explore benda2 alah nk bagi cantik blog segala bagai ni. aku start ber-blogging ni thn lepas kot. masa tu kan tgh sibuk belajar. rasa ralat nk buang masa semata2 nak explore mcm mana nk decorate blog. kannn. tp aku ada suruh senior aku tolong gubah2 blog aku ni jd bunga. -.-' mana tau jd bunga sungguh. kita tgk la hasilnya. tu pun kalau beliau ada masa. ty kakak!

bila aku jln2 ke blog orang. aku mula rasa yang semua orang dalam donya ni dah ada boboy and gegirl masing2. bukak ja blog, ada. asal ada ja, mesti aku bukak blog mereka. yang ni aku bincang bukan dari sudut agama ya. sbb aku sendiri x pakar. :) tipu la kalau aku kata aku x rasa apa2 bila aku tengok ada yang sayang mereka. ada yang ambil tahu hal mereka. sbb aku pun manusia. cinta tu datang kita x paksa (dayah mula la jiwang taikucin tu). tmbh2 usia dh 20 tp perangai mcm 12 ni. tp, tp, tp. kalau ada orang mai tanya kat ceq, mana bopren? nak tau apa jwpn ceq?

AKU BELUM READY NAK NIKAH DERR. AKU MMG X EXPERT AHH BAB2 SAYANG MENYAYANG CINTA DIKENANG NI. DIRI SENDIRI PUN AKU X SAYANG SECUKUPNYA, NAK SAYANG BOPREN PULAK.

haritu ada la kakak aku cakap. 'kengkawan ang suka duk kenen2 ang dgn laki sbb ang blm ada yg punya.' mmg suka la depa duk sakat. pastu dia pesan kt aku. 'jangan memilih, dayah'. errr. saya x memilih kak. tp saya blm bersedia. saya ada ja suka kt orang, tp saya x bgtau dia. saya bgtau Allah. saya takut kalau saya bgtau dia, dia lari satgi. lebih baik saya bgtau Allah. mintak Allah berikan yang terbaik. yang penting, aku mmg belum bersedia. banyak sangat benda yang perlu aku fikir untuk masa depan dunia akhirat selain aku fikir benda yang aku anggap remeh tp bagi orang lain benda tu penting. sbb masa depan saya much2 more importante! titik~

x lupa juga blog student2 yang dapat fly p oversea. tumpang seronok. tp dalam hati, tuhan ja tau mcm mana perasan seorang pelajar yang cita2nya x dapat diteruskan mungkin atas sebab kelalaian sendiri. tp aku tau, rezeki ada di tempat lain. :)

blog kutuk mengutuk keji mengeji ni selalunya blog budak sekolah ja. sory la ye adik2 ku sayang. budak2. memang pantang dicabar. keja nak gaduh ja. gaduh depan mungkin x berani. so berdesus desaslah mereka dekat blog kannnn. nanti bila dah besar, adik2 baca balik blog adik2 yer. sbb bila dah besar nanti, kita akan kurang fikir nak gaduh sbb kita akan selalu fikir masa depan. fikir nak cantik. nak hensem. fikir nak kawen dan sebagainya. wink2!

and and and aku adalah seorang penipu sekiranya aku ckp aku xmau jadi matang macam orang lain. segak, cun melecun lencun. haha. tp aku yang x cukup berduit ni mungkin susah nak pakai lawa2. nak make up sana sini. nak pakai kosmetik cantik. cukup la sekadar yang termampu. :) :)

panjangnya bebelan. kbye.



No comments: