Friday, September 23, 2011

siapa yang nak pegang password aku?

nak jadikan cerita, aku pegi la merajinkan diri baca blog benashaari. entah betul ke idok aku eja nama dia. bila tengah dok godek2 blog beliau, aku terjumpak blog sorang budak perempuan ni. saja la tengok2 entri dia. maaf la tak ingat link blog tu. penyegan aih nak cari pulak! :P terjumpakla satu entri ni cerita pasal laman sosial dengan password. aku rumuskan kat sini la eh. dia kata kalau lah ditakdirkan dia hidup tak lama, apa jadi dengan facebook, blog and yang lain2 tu? emm, betul jugak kan. so dia pun duk merancang nak bagi password dia dekat siapa. aku nak bagi kat siapa eh? anyone interested? siapa yang agak2 berkenan nak password aku, tolong simpankan? haha.

memang masuk akal la jugak apa yang dia cakapkan. kita duk letak gambar banyak2 dalam facebook. mana tahu terkutuk, termaki sesiapa kann. at least, kalau ada yang simpan password kita, dia boleh tolong deactivate kan untuk kita. ini cuma untuk masa depan. kita tak tahu kan. jodoh maut di tangan tuhan. umur kita pun makin meningkat. :)


tapi kalau nak bagi password pun, biar la orang yang rapat dengan kita. jangan bagi dekat orang yang ada kemungkinan nak jadi hacker. naya nanti. haha. kang kena tikam belakang, tak pasal2. yang berhasrat nak jadi hacker tu pun, bawak2 la bertaubat. hack kalau setakat nak buat status gurau2 dekat facebook tu kira ok lagi. ni edit sana, edit sini. (nak makan penampor agaknya). ye? jangan buat ye. tamo2, akoo ta sukew okeyh. tak baik mencelakakan/menganiaya orang. Allah tau apa yang kita buat.

ok itu saja syarahan pada malam ini. XD




3 comments:

fasihah said...

aku nak2.. kalau umur panjang :)

hidayah sahar said...

hahaha. tedia2. semangat ni~

fasihah said...

boleh buat dajai.. Hahaha.. Men2 ja :)