Tuesday, September 27, 2011

kami pun nak jugak!



sebelum ni aku buat entri pasal besties dekat uni. sekarang, besties dekat kampung pulak. almaklumla, aku tak ada teman lelaki untuk buat entri cerita pasal dia. (siapa yang nak aku buat entri pasal dia, cepat jadi bf aku) ppffftttt. ni syaiton yang bisik kat aku ni. betul2. syaitonnnn.

dekat sekolah dulu, before aku masuk sekolah asrama kat kedah, aku ada kawan senyum-tawa-riang-gembira-berduka-cita. 6 orang jugak termasuk aku. dari form 1 sampai form 3 kelas sekali. jodoh kan. tapi liyana, aku kenal dari tadika. maknanya, satu kelas dari tadika sampai tingkatan 3. 10 tahun jugak tu kann. membesar sama2 dengan aku. :) aku tak sure kita pernah gaduh ke tak pernah. rasanya kalau gaduh pun tak lama. kita sama2 tak kuat touching, tak kuat merajuk, tak kuat melatah bila ada orang cucuk2 nak tikam belakang.

*yana dengan maisarah*
kami merempit kalau pegi jalan2, sebab tu la pegang helmet. :D

aku tak ingat sangat apa yang kami selalu buat kat sekolah. tapi kalau nak makan, memang akan pergi kantin sama2 la. jarang pegi sorang2. sayangnya, rumah sukan tak sama. aku pulak sorang2 tak ada geng dalam rumah sukan. sebab tu dulu, aku tak bersemangat sangat sukan2 ni. masuk acara pun boleh kira. hahah! (kononnya, kalau ada geng, nak sangat la join acara. tipu je kau dayah! memang tak ada bakat nak jadi atlit. lari 100m pun malas). tapi aku rasa, kami 6 orang ni memang ada ciri yang sama. yakni, tak berapa gemar join acara sukan. waktu pjk pun suka mengelat. banyak ja alasan tak nak bawak baju sukan. pemalas weh! renyah tau? haha.

nah nak memperkenalkan teman segelak sekuat sekali dengan aku. =.= penyambut tetamu kelas 3 akid. sebab? duduk depan pintu. huda, memang stail lah duduk sebelah hang. aku tak pernah mengantuk. ada saja lawak yang hang nak buat. mungkin hang tak ingat yang ni. tapi aku ingat weh. sampai sekarang. teacher nora ajar english, tanya kami semua macam mana nak buat ayat guna perkataan 'pass'. dengan bersungguh-sungguh teacher bagi ayat. kebetulan ada cikgu lalu depan kelas kami. lebih kurang macam ni la kejadiannya.

teacher nora : okay. puan ****** passed .......
aku dengan huda : (jawab dengan perlahan sebab tau memang salah) passed away.

serius, aku gelak tahap tak ingat walaupun dalam hati. sakit perut aku tahan gelak. sampai hati kita cakap 'away'. aku tak tau la teacher nora dengar ke tak kita merapu tuu.

siapa lagi 3 orang? hee. hidayah rahim, maisarah and and and ain amira. dayah rahim ni pendiam sikit. tak banyak bercakap. kami yang lain2 memang bising. dayah ni cool ja orang dia. yang penting, dia minat kucing. macam aku! :) walaupun dayah pendiam, bila ada kami, kadang2 tu bising jugak dia. terikut2. ish2. aku dengan liyana kadang2 maisarah pun join, kalau balik cuti, tak pergi rumah dia, memang tak sah. sebab dayah jarang keluar rumah. so nak jumpa dia, kena la pergi ke rumah. dekat ja. sekampung sepekan.

maisarah pun cool orang dia. pantang di ajak ke mana. janji dia ada motor, lesen, kira green light la tuu. kat kaki dia mungkin ada lalat tinggal tahi kot. haha. sebab senang dipelawa berjalan-jalan. i like. sebab aku pun kuat jalan-jalan. peace!

jalan-jalan cari makan dekat parit buntar. pehhh mahal makanan kat cafe ni.
memang rasa nak pergi lagi lah!
ain yang dekat tengah.

main-main dekat playground, sungai kerian. kalahkan budak2.
dayah rahim yang baju putih.

reunion kecil-kecilan. kalau jalan2 tak makan memang tak sah.
huda yang hujung kanan baju purple tu.

ain ni yang aku gemar sekali kat beliau, bila beliau gelak. gelak tak kuat tapi macam mana entah. aku pun tak tau nak terang. and and and. kalau tiap kali aku pergi rumah dia, mesti aku suruh dia masak asam pedas ikan sembilang. fuhh. boleh bukak restoran tau! sedap betul. tapi tak la buat muka tak malu pergi cakap kuat2. bisik2 ja sambil buat muka comel bagi ain kesian. nanti lah bila2 pulak. aku nak rasa lagi asam pedas tuu. siap la kau ikan sembilang-ikan sembilang yang ada kat sungai.

dah la cukup kot nohh kawan2 aku yang berlima ni. tak terkira weh aku sayang kat hampa! sayang kawan2 tak payah di bahagi2. semua sama ja. hati kena besar kalau nak bersahabat. baru la boleh sayang semuaaaa. k bye!

this entry is dedicated to all of you mentioned above. lots of love,

No comments: